February 22, 2008

Το Τελευταίο Προεδρικό Διάγγελμα

19 Φεβρουαρίου 2008

Συμπατριώτισσες, Συμπατριώτες,




Μέσα σε αυτές της εξαιρετικής ιστορικής σημασίας συνθήκες, νιώθω υποχρέωσή μου να απευθυνθώ σ΄ εσάς: στον Κυρίαρχο Κυπριακό Λαό. Στις 17 Φεβρουαρίου ένοιωσα πως δεν έπρεπε να αναμειχθώ ξανά στις εκλογές δεδομένης της μεγάλης ηλικίας μου και την παταγώδη αποτυχία μου.

Όμως γρήγορα ξεπέρασα το σοκ από την ήττα καθώς ο Νικόλας και ο Κωνσταντίνος, η Αναστασία και η Φωτεινή (να μην αναφέρω και τα νεογέννητα εγγονάκια μου) γοερά μου υπενθύμησαν ότι δεν μπορώ να αποσυρθώ χωρίς να σκεφτώ το πολιτικό μέλλον όλων σας ανεξαιρέτως. Την ίδια στιγμή τα σκιτσάκια του Πιν έδειχναν το φόβο σας για τις αλλαγές που έρχονται. Και άγνωστοι φίλοι αρθρογραφούσαν ήδη

Του Δρος Ευστάθιου Αβρααμίδη: Ο Τάσσος Παπαδόπουλος φεύγει λοιπόν από
την Προεδρία. Όπως οι ξένοι θέλησαν και σχεδίασαν και όπως κομματικές
ηγεσίες εκτέλεσαν. Για την αποκαθήλωσή του γιορτάζουν οι εχθροί της
Κύπρου και θρηνούν οι επόμενες γενιές των Ελλήνων της Κύπρου.

Μετά από αυτά τα γεγονότα νοιώθω υποχρέωση μου να σας καθοδηγήσω πριν χαθεί και η τελευταία ευκαιρία διάλυσης των μακαριακών δυνάμεων που έσωσαν τη Δημοκρατία τον Απρίλιο του 2004.



Ελληνικέ Κυπριακέ Λαέ,

Κάθε λαός διαμορφώνει και γράφει τη δική του ιστορία. Άλλοτε με απελευθερωτικούς και κοινωνικούς αγώνες, άλλοτε με δημοκρατικές διαδικασίες διά της ψήφου του. Τώρα καλείται ο Κυπριακός Λαός, καλούμαστε ο καθένας χωριστά και συλλογικά, να γράψουμε την ιστορία του μέλλοντος της Κύπρου.
Η πατρίδα μας, διέρχεται τις πιο δραματικές ώρες της μακραίωνης ιστορίας της. Ώρες καθοριστικές όχι μόνο για το παρόν και τη δική μας γενεά, αλλά και για το μέλλον και τις γενεές που θα έρθουν. Οι αποφάσεις που θα πάρουμε εμείς φέτος, διαμορφώνουν και καθορίζουν τις τύχες και τα πεπρωμένα και των επερχόμενων γενεών.

Είμαι πεπεισμένος ότι ολόκληρη η πολιτική ηγεσία του τόπου, αλλά και η κάθε μιά και ο καθένας από σας, έχει πλήρη επίγνωση της σοβαρότητας της απόφασης που καλούμαστε να πάρουμε αυτή την Κυριακή.

Δεν πρόκειται για πολιτικές εκλογές όπου τα Κόμματα καταμετρούν τη δύναμή τους. Δεν θα αναμετρηθούν τα Κόμματα μεταξύ τους. Θα αναμετρηθούμε με την ιστορία.
Η διαφύλαξη λοιπόν της ενότητας μας είναι ύψιστο χρέος προς την πατρίδα μας. Η ενότητα μας καλύτερα διαφυλάττεται με την επανασύσταση της τριμερούς συνεργασίας που τόσα καλά έφερε στον τόπο. Με την επανασύσταση της τριμερούς και την προσωπική εμπλοκή κι άλλων μελών της ευρύτερης οικογένειας μου στη διακυβέρνηση του τόπου καταφέρνουμε πολλά και διάφορα επιτεύγματα με μία μονοκοντηλιά. Εμβολιάζουμε την κυβέρνηση με αγωνιστικά και διεκδικητικά γονίδια (να μην αναφέρω τα εμφανή της ανώτερης νοημοσύνης). Καταφέρνουμε να αφήσουμε τη δεξιά εκτός κυβέρνησης. Και ελέγχουμε τον κύριο Αναστασιάδη, που δύσκολα μπορεί να ελεγχθεί. Συνεχίζουμε να εμβολιάζουμε την κοινωνία με τα ταλέντα του ΔΗΚΟ και των Νέων Δυνάμεων. Πώς, πέστε μου αγαπητοί κύριοι (και κυρίες), ΠΩΣ θα μπορέσετε να ζήσετε χωρίς τα πολύπλευρα ταλέντα του κύριου Λιλλήκα;

Ελληνικέ Κυπριακέ Λαέ,

Όπως το 2003, έτσι και τώρα, ξαναζητώ τη ψήφο σου μέσω του Σύντροφου Δημήτρη, και αναλαμβάνω την δέσμευση ότι θα αγωνιστώ με όλες μου τις δυνάμεις, σε κάθε επίπεδο και από κάθε βήμα που προσφέρεται, για να πετύχω, μέσω μιας πιο διεκδικητικής πολιτικής, βελτιώσεις στις πιθανές, προτεινόμενες λύσεις.

Ελληνικέ Κυπριακέ Λαέ,

Ως Πρόεδρος της Δημοκρατίας και εκλεγμένος εκπρόσωπος της Ελληνοκυπριακής Κοινότητας, ανέλαβα τη βαριά ευθύνη της διεξαγωγής των διαπραγματεύσεων. Αισθάνομαι βαρύ το χρέος να δηλώσω δημόσια, με ειλικρίνεια και παρρησία τη δική μου αποτίμηση και τη δική μου απόφαση. Δεν μπορώ πλέον να μη συμμετέχω στη διαπραγματευτική ομάδα για το Κυπριακό. Πιστεύω ότι η στάση μου τον Απρίλιο του 2004 σε εμένα έδωσε το δικαίωμα να είμαι εσαεί ο Διαπραγματευτής. Πιστεύω ακράδαντα ότι δε θα ήταν δίκαιο να στερηθώ αυτού του δικαιώματος και στη θέση μου να βρεθεί κάποιο αμούστακο μαθητούδι του Γλαύκου Κληρίδη. Δεν ξέρουν αυτοί οι θιασώτες των νεκραναστημένων αγωνιστών της ΕΟΚΑ ότι διεκδικητικός αγώνας χωρίς μουστάκι είναι σαν να προσκαλείς την άλλη πλευρά να μη σε παίρνει στα σοβαρά; Ειλικρινά μπορείτε να διανοηθείτε ικανή διαπραγμάτευση της Συμφωνίας της 8ης Ιουλίου χωρίς τον κύριο Τζιωνή;

Πολλοί βέβαια με κατηγορούν ότι παρέλαβα κράτος και παρολίγο να παραδώσω δύο κράτη. Αυτά είναι συκοφαντίες σεναριολόγων έργων επιστημονικής φαντασίας. Δέστε τί έγινε στο Κόσσοβο. Ούτε καν το Συμβούλιο Ασφαλείας δεν αποδέχθηκε την ανεξαρτησία των Κοσσοβάρων.

Ελληνικέ Κυπριακέ Λαέ,

Τα συναισθήματά μου δεν είναι διαφορετικά από τα δικά σας. Στην υπηρεσία σας έχω τάξει τον εαυτό μου και πριν αλλά ιδιαιτέρως από την ανάδειξή μου στην προεδρία της Κυπριακής Πολιτείας. Στόχος και γνώμονας της κάθε πράξης μου είναι το συμφέρον του λαού και τίποτε άλλο, με αφοσίωση και πλήρη ανάληψη των ευθυνών μου και με παρρησία λόγου και έργου. Η τελική απόφαση ήταν πάντα και παραμένει δική σας. Η ετυμηγορία σας θα εκφραστεί στις Εκλογές.

Συνεκτιμώντας όλα τα δεδομένα με ψυχραιμία και αντικειμενικότητα αλλά και με πλήρη συναίσθηση της ιστορικότητας των στιγμών και το βάρος της ευθύνης που μου αναλογεί, λυπούμαι ειλικρινά, γιατί θα πρέπει να διαφωνήσω με τον Αρχιεπίσκοπο, έστω και αν τις ευλογίες του ζητούσα σε όλη τη διάρκεια της ιστορικής πια θητείας μου. Ειλικρινά πιστεύω ότι πιο κοντά είναι οι θέσεις μου στο Γιώργο Βασιλείου αυτή την ιστορική στιγμή και μαζί θα πορευθούμε μπροστά για τη Νίκη.

Να θυμάστε καλά. Παρέλαβα Κράτος διεθνώς αναγνωρισμένο. Παραδίδω κράτος διεθνώς αναγνωρισμένο. Η Κύπρος με παρρησία κατέστη ισχυροτέρα τον Απρίλιο του 2004. Ισχυρή την παραδίδω στο Δημήτρη και στην ευρύτερη οικογένεια μου. Σαν Διαπραγματευτής πια (όπως τότε όταν αντικατέστησα το Γλαύκο Κληρίδη) θα επιμείνω και δεν θα παραδώσω «Κοινότητα» χωρίς δικαίωμα λόγου διεθνώς και σε αναζήτηση κηδεμόνα. Και όλα αυτά έναντι κενών, παραπλανητικών, δήθεν, προσδοκιών. Έναντι της ανεδαφικής ψευδαίσθησης ότι η Τουρκία θα τηρήσει τις δεσμεύσεις της. Δεν μπορώ να πάω σπίτι μου όταν τέτοιοι κίνδυνοι ελλοχεύουν, είμαι σίγουρος ότι αντιλαμβάνεστε τη θέση μου.

Συμπατριώτισσες, συμπατριώτες,

Αυτή την Κυριακή θα τοποθετηθείτε έναντι δύο υποψηφίων. Θα αποφασίσετε για το παρόν και το μέλλον της Κύπρου. Για τη γενιά μας, αλλά και τις γενιές που θα έρθουν μετά από εμάς.
Έχω εμπιστοσύνη στην κρίση σας.
Είμαι βέβαιος ότι δεν σας αγγίζουν ψεύτικα διλήμματα.
Είμαι βέβαιος ότι εξακολουθούν να έχουν για σας νόημα οι ηθικές αρχές και αξίες του λαού μας, του πολιτισμού και του εθνικού ιστορικού μας βίου, τον οποίο θέλετε να συνεχίσουμε με ασφάλεια, δικαιοσύνη, ελευθερία και ειρήνη.

Ελληνικέ Κυπριακέ Λαέ,

Στη ζυγαριά του Δημήτρη και του Ιωάννη, πολύ βαρύτερες και πολύ πιο επαχθείς θα είναι οι συνέπειες από τον πολιτικό μαθητή του Γλαύκου Κληρίδη.
Σε καλώ να ψηφίσεις Δημήτρη.
Σε καλώ να υπερασπιστείς το δίκαιο, την αξιοπρέπεια και την ιστορία σου.
Με αίσθημα ευθύνης απέναντι στην Ιστορία, στο παρόν και το μέλλον της Κύπρου και του λαού μας, σε καλώ να μην υποθηκεύσεις το μέλλον στην πολιτική βούληση της Τουρκίας. Να προασπιστείς την Κυπριακή Δημοκρατία. Να συστρατευτείς για μια νέα πιο ελπιδοφόρα πορεία επανένωσης της πατρίδας μας μέσα από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Καλή ψήφο σε όλους και όλες.

1 Comments:

Anonymous Heather A said...

Lovely post thanks for posting

12 June, 2022 23:13  

Post a Comment

<< Home